Building a Personal Brand

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

The course aims to equip students with a comprehensive understanding of process management and strategies for building a personal brand within the digital economy. It emphasizes practical applications in both professional and business settings, with a focus on reputation management and cultivating professional relationships. Upon completing the course, students will develop the ability to analyze, create, and implement effective personal branding and personnel marketing strategies tailored to various segments of the labor market. They will learn to identify and articulate their unique value proposition, craft a professional image, and maximize their influence within the workplace. The course also highlights the dynamic shifts in the labor market and fosters competencies in artificial intelligence, all while promoting the creation of a sustainable, authentic personal brand that supports long-term career growth.

Research

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Teória masovej komunikácie

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Prednášky predmetu prezentujú základné teoretické východiská pri riešení otázok súvisiacich s teóriou masovej komunikácie a kultúry. Cieľom predmetu je priblížiť poslucháčovi najdôležitejšie tvorivé prúdy, tendencie a osobnosti histórie od ranných čias po súčasné tendencie.

Prijímačky FMK 2

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Obsahuje testy:

  • Odborný rozhľad a všeobecné vedomosti
  • Nemecký jazyk

Semiotika v marketingovej komunikácii

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Študent, ktorý absolvuje predmet z oblasti semiotiky v marketingovej komunikácii, získa odborné vedomosti, schopnosti, zručnosti a kompetencie, ktoré mu pomôžu pri autorskej tvorbe a výskume. Tieto zručnosti mu umožnia identifikovať a porovnávať, vytvárať kritické závery a aplikovať teoretické poznatky v praxi. Študent bude schopný analyzovať súvislosti medzi teoretickými poznatkami a praktickou aplikáciou v oblasti estetickej kultúry a marketingovej a masmediálnej komunikácie. Okrem toho, študent bude ovládať semiotické špecifiká reklamy a mediálnej a marketingovej komunikácie a ich inovatívne využívať pri vysvetľovaní aktuálnych mediálnych fenoménov. Celkovo, študent získava preukázateľnú znalosť základných teoretických prístupov z oblasti, komunikológie, semiotiky médií a vizuálnej kultúry, ktoré dokáže aplikovať v praxi a identifikovať a kriticky zhodnotiť rôzne spoločenské a marketingové javy.

Prijimacky TEDI

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Prijimacky FMK

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Teória a dejiny mediálnej komunikácie II.

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s chronológiou vývoja masovokomunikačných prostriedkov a dejín masovej komunikácie, s determinantmi tohto vývoja a kontextom primárnych, sekundárnych a terciárnych médií. Kľúčové slová: masmediálna komunikácia; masmédiá – masovokomunikačné prostriedky; informácia; jazyk, reč; písmo; primárne, sekundárne, terciárne médiá.

Budovanie osobnej značky I

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Cieľom predmetu je poskytnúť študentom dôkladný prehľad o riadení procesov a tvorbe stratégií osobnej značky v digitálnej ekonomike. Zameriava sa na praktické aplikácie v profesijnom a podnikateľskom kontexte s dôrazom na manažment reputácie a rozvoj pracovných vzťahov. Absolvovaním predmetu študenti získajú schopnosti analyzovať, navrhovať a implementovať efektívne stratégie personálneho marketingu pre rôzne segmenty pracovného trhu. Budú schopní identifikovať a prezentovať svoju jedinečnú hodnotovú ponuku, budovať profesionálny imidž a maximalizovať svoj vplyv v pracovnom prostredí. Predmet kladie dôraz na dynamické zmeny na trhu práce a podporuje rozvoj kompetencií v oblasti umelej inteligencie pri budovaní udržateľnej a autentickej osobnej značky pre dlhodobý kariérny rast.

Dejiny masovej komunikácie

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s chronológiou vývoja masovokomunikačných prostriedkov a dejín masovej komunikácie, s determinantmi tohto vývoja a kontextom primárnych, sekundárnych a terciárnych médií. Kľúčové slová: masmediálna komunikácia; masmédiá – masovokomunikačné prostriedky; informácia; jazyk, reč; písmo; primárne, sekundárne, terciárne médiá

Estetika moderny a neskorej moderny

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Predmet oboznamuje študentov so základnými kategóriami a pojmov estetiky moderny a neskorej moderny, s cieľom vytvoriť platformu pre pochopenie zložitosti diania sa estetických javov a ich vplyv na človeka v procese sebapoznávania, sebaúcty a sebapoznávania. Špecifickým cieľom kurzu je poskytnúť metodologický základ pre teoretickú analýzu procesu tvorby a vnímania umeleckých diel a mediálneho komunikátu aj v súčastnosti. Cieľom tohto kurzu je poskytnúť poznatky o estetike v televízii, filme a nových elektronických masmédiách.

Dejiny filmu II KOMU

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Estetika moderny a neskorej moderny Denné + Externé štúdium

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Predmet oboznamuje študentov s myšlienkovými prúdmi v estetickom a filozofickom myslení 20. storočia a poukazuje na ich premeny, sebareflexiu estetickej teórie a poskytuje teoretické východiská k analýze umeleckých diel moderny a postmoderny. Hlavné teoretické okruhy predmetu sú orientované na estetické vnímanie a interpretáciu umeleckého diela, jeho miesta v kultúre, sociálny charakter umenia a na súčasnú podobu umenia.

Pedagóg: PhDr. Vladimíra Hladíková, PhD.

Kontakt: vladimira.hladikova@ucm.sk

Etické aspekty komunikácie s médiami_VZME

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Anotácia predmetu:

Predmet uvádza poslucháčov do sveta modernej etiky pomocou vysvetlenia jej východiskových ideí, koncepcií, paradigiem a teórií. Študenti si osvoja základné teoretické východiská pre komparáciu a analýzu vzťahov medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách a budú sa vedieť prakticky orientovať v relevantných etických kódexoch.


Sylabus predmetu:

1. Etika a morálka, základné pojmy, funkcie postavenie vo vede a klasifikácia.

2. Stručný prehľad dejín etiky, novodobá a postmoderná etika, etika súčasnosti.

3. Vzťahy medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách.

4. Charakteristika mediálnej etiky ako profesijnej etiky, vzťah k podnikateľskej etike.

5. Etika médií, žurnalistická etika, etika reklamy.

6. Formy a inštitúcie etickej samoregulácie v médiách, novinárskej práci, marketingu, reklame.

7. Význam a história etických kódexov.

8. Charakteristika a fungovanie etického kódexu v mediálnej praxi v SR.

9. Etické aspekty vzťahu mediálny pracovník,  verejnosť a objekt jeho záujmu.

10. Špecifiká etiky v marketingu a etika reklamy.

11. Etické aspekty mediálnej práce vo vzťahu k recipientovi, publiku a spoločnosti.

12. Analýza vybraných mediálnych komunikátov z hľadiska mediálnej etiky.

Etické aspekty masmediálnej a marketingovej komunikácie

Course categoryFakulta masmediálnej komunikácie

Anotácia predmetu:

Predmet uvádza poslucháčov do sveta modernej etiky pomocou vysvetlenia jej východiskových ideí, koncepcií, paradigiem a teórií. Študenti si osvoja základné teoretické východiská pre komparáciu a analýzu vzťahov medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách a budú sa vedieť prakticky orientovať v relevantných etických kódexoch.


Sylabus predmetu:

1. Etika a morálka, základné pojmy, funkcie postavenie vo vede a klasifikácia.

2. Stručný prehľad dejín etiky, novodobá a postmoderná etika, etika súčasnosti.

3. Vzťahy medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách.

4. Charakteristika mediálnej etiky ako profesijnej etiky, vzťah k podnikateľskej etike.

5. Etika médií, žurnalistická etika, etika reklamy.

6. Formy a inštitúcie etickej samoregulácie v médiách, novinárskej práci, marketingu, reklame.

7. Význam a história etických kódexov.

8. Charakteristika a fungovanie etického kódexu v mediálnej praxi v SR.

9. Etické aspekty vzťahu mediálny pracovník,  verejnosť a objekt jeho záujmu.

10. Špecifiká etiky v marketingu a etika reklamy.

11. Etické aspekty mediálnej práce vo vzťahu k recipientovi, publiku a spoločnosti.

12. Analýza vybraných mediálnych komunikátov z hľadiska mediálnej etiky.