Building a Personal Brand
The course aims to equip students with a comprehensive understanding of process management and strategies for building a personal brand within the digital economy. It emphasizes practical applications in both professional and business settings, with a focus on reputation management and cultivating professional relationships. Upon completing the course, students will develop the ability to analyze, create, and implement effective personal branding and personnel marketing strategies tailored to various segments of the labor market. They will learn to identify and articulate their unique value proposition, craft a professional image, and maximize their influence within the workplace. The course also highlights the dynamic shifts in the labor market and fosters competencies in artificial intelligence, all while promoting the creation of a sustainable, authentic personal brand that supports long-term career growth.
Psychológi a sociológia komunikácie KOMU 2024
Kognitívne procesy v mediálnej komunikácii
Teória masovej komunikácie
Prednášky predmetu prezentujú základné
teoretické východiská pri riešení otázok súvisiacich s teóriou masovej komunikácie
a kultúry. Cieľom predmetu je priblížiť poslucháčovi najdôležitejšie tvorivé
prúdy, tendencie a osobnosti histórie od ranných čias po súčasné tendencie.
Prijímačky FMK 2
Obsahuje testy:
- Odborný rozhľad a všeobecné vedomosti
- Nemecký jazyk
Semiotika v marketingovej komunikácii
Študent, ktorý absolvuje predmet z oblasti semiotiky v marketingovej komunikácii, získa odborné vedomosti, schopnosti, zručnosti a kompetencie, ktoré mu pomôžu pri autorskej tvorbe a výskume. Tieto zručnosti mu umožnia identifikovať a porovnávať, vytvárať kritické závery a aplikovať teoretické poznatky v praxi. Študent bude schopný analyzovať súvislosti medzi teoretickými poznatkami a praktickou aplikáciou v oblasti estetickej kultúry a marketingovej a masmediálnej komunikácie. Okrem toho, študent bude ovládať semiotické špecifiká reklamy a mediálnej a marketingovej komunikácie a ich inovatívne využívať pri vysvetľovaní aktuálnych mediálnych fenoménov. Celkovo, študent získava preukázateľnú znalosť základných teoretických prístupov z oblasti, komunikológie, semiotiky médií a vizuálnej kultúry, ktoré dokáže aplikovať v praxi a identifikovať a kriticky zhodnotiť rôzne spoločenské a marketingové javy.
Psychológia a sociológia komunikácie KOMU
Teória a dejiny mediálnej komunikácie II.
Budovanie osobnej značky I
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom dôkladný prehľad o riadení procesov a tvorbe stratégií osobnej značky v digitálnej ekonomike. Zameriava sa na praktické aplikácie v profesijnom a podnikateľskom kontexte s dôrazom na manažment reputácie a rozvoj pracovných vzťahov. Absolvovaním predmetu študenti získajú schopnosti analyzovať, navrhovať a implementovať efektívne stratégie personálneho marketingu pre rôzne segmenty pracovného trhu. Budú schopní identifikovať a prezentovať svoju jedinečnú hodnotovú ponuku, budovať profesionálny imidž a maximalizovať svoj vplyv v pracovnom prostredí. Predmet kladie dôraz na dynamické zmeny na trhu práce a podporuje rozvoj kompetencií v oblasti umelej inteligencie pri budovaní udržateľnej a autentickej osobnej značky pre dlhodobý kariérny rast.
Dejiny masovej komunikácie
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s chronológiou vývoja masovokomunikačných prostriedkov a dejín masovej komunikácie, s determinantmi tohto vývoja a kontextom primárnych, sekundárnych a terciárnych médií. Kľúčové slová: masmediálna komunikácia; masmédiá – masovokomunikačné prostriedky; informácia; jazyk, reč; písmo; primárne, sekundárne, terciárne médiá
Sociologické a psychologické pôsobenie hier
Estetika moderny a neskorej moderny
Predmet oboznamuje študentov so základnými kategóriami a pojmov
estetiky moderny a neskorej moderny, s cieľom vytvoriť platformu pre pochopenie zložitosti diania sa estetických
javov a ich vplyv na človeka v procese sebapoznávania, sebaúcty a sebapoznávania.
Špecifickým cieľom kurzu je poskytnúť metodologický základ pre teoretickú
analýzu procesu tvorby a vnímania umeleckých diel a mediálneho komunikátu aj v súčastnosti.
Cieľom tohto kurzu je poskytnúť poznatky o estetike v televízii, filme a nových
elektronických masmédiách.
Estetika moderny a neskorej moderny Denné + Externé štúdium
Predmet oboznamuje študentov s myšlienkovými prúdmi v estetickom a filozofickom myslení 20. storočia a poukazuje na ich premeny, sebareflexiu estetickej teórie a poskytuje teoretické východiská k analýze umeleckých diel moderny a postmoderny. Hlavné teoretické okruhy predmetu sú orientované na estetické vnímanie a interpretáciu umeleckého diela, jeho miesta v kultúre, sociálny charakter umenia a na súčasnú podobu umenia.
Pedagóg: PhDr. Vladimíra Hladíková, PhD.
Kontakt: vladimira.hladikova@ucm.sk
Etické aspekty komunikácie s médiami_VZME
Anotácia predmetu:
Predmet uvádza poslucháčov do sveta modernej etiky pomocou vysvetlenia jej východiskových ideí, koncepcií, paradigiem a teórií. Študenti si osvoja základné teoretické východiská pre komparáciu a analýzu vzťahov medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách a budú sa vedieť prakticky orientovať v relevantných etických kódexoch.
Sylabus predmetu:
1. Etika a morálka, základné pojmy, funkcie postavenie vo vede a klasifikácia.
2. Stručný prehľad dejín etiky, novodobá a postmoderná etika, etika súčasnosti.
3. Vzťahy medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách.
4. Charakteristika mediálnej etiky ako profesijnej etiky, vzťah k podnikateľskej etike.
5. Etika médií, žurnalistická etika, etika reklamy.
6. Formy a inštitúcie etickej samoregulácie v médiách, novinárskej práci, marketingu, reklame.
7. Význam a história etických kódexov.
8. Charakteristika a fungovanie etického kódexu v mediálnej praxi v SR.
9. Etické aspekty vzťahu mediálny pracovník, verejnosť a objekt jeho záujmu.
10. Špecifiká etiky v marketingu a etika reklamy.
11. Etické aspekty mediálnej práce vo vzťahu k recipientovi, publiku a spoločnosti.
12. Analýza vybraných mediálnych komunikátov z hľadiska mediálnej etiky.
Etické aspekty masmediálnej a marketingovej komunikácie
Anotácia predmetu:
Predmet uvádza poslucháčov do sveta modernej etiky pomocou vysvetlenia jej východiskových ideí, koncepcií, paradigiem a teórií. Študenti si osvoja základné teoretické východiská pre komparáciu a analýzu vzťahov medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách a budú sa vedieť prakticky orientovať v relevantných etických kódexoch.
Sylabus predmetu:
1. Etika a morálka, základné pojmy, funkcie postavenie vo vede a klasifikácia.
2. Stručný prehľad dejín etiky, novodobá a postmoderná etika, etika súčasnosti.
3. Vzťahy medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách.
4. Charakteristika mediálnej etiky ako profesijnej etiky, vzťah k podnikateľskej etike.
5. Etika médií, žurnalistická etika, etika reklamy.
6. Formy a inštitúcie etickej samoregulácie v médiách, novinárskej práci, marketingu, reklame.
7. Význam a história etických kódexov.
8. Charakteristika a fungovanie etického kódexu v mediálnej praxi v SR.
9. Etické aspekty vzťahu mediálny pracovník, verejnosť a objekt jeho záujmu.
10. Špecifiká etiky v marketingu a etika reklamy.
11. Etické aspekty mediálnej práce vo vzťahu k recipientovi, publiku a spoločnosti.
12. Analýza vybraných mediálnych komunikátov z hľadiska mediálnej etiky.