Inovačný manažment

Študenti si osvoja a nadobudnú základné poznatky z teórie manažmentu a iných vedných disciplín aplikovaných v rámci definovania strategických cieľov organizácií pri plánovaní inovačných stratégií realizácie zmien v rámci verejného i súkromného sektora. Získajú vedomosti o diagnostikovaní rizika, implementácii manažmentu zmeny, strategického riadenia vybraného objektu v rámci meniacich sa podmienok prostredia, dynamiky vývoja ekonomického, sociálneho, spoločenského i technologického. Inovačný manažment sa stáva odpoveďou na rozvoj techniky, na novovzniknuté ekonomické a ekologické potreby, prispôsobenie sa zmeneným podmienkam, prináša niečo nové alebo zdokonaľuje už existujúce. Cieľom inovačného manažmentu je neustále prinášať zlepšenia a tým pružne uspokojovať rastúce požiadavky zákazníkov. Inovačný manažment zabezpečuje konkurencieschopnosť podniku. Cieľom predmetu je vysvetliť prax inovačného riadenia v súvislostiach, v akejsi symbióze všetkých riadiacich a riadených útvarov a podmienok za uvedomenia si vlastnej schopnosti prenesenia inovačných ideí do podmienok meniaceho sa prostredia, znášania rizika a potreby zmeny.