Etické aspekty masmediálnej a marketingovej komunikácie
Anotácia predmetu:
Predmet uvádza poslucháčov do sveta modernej etiky pomocou vysvetlenia jej východiskových ideí, koncepcií, paradigiem a teórií. Študenti si osvoja základné teoretické východiská pre komparáciu a analýzu vzťahov medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách a budú sa vedieť prakticky orientovať v relevantných etických kódexoch.
Sylabus predmetu:
1. Etika a morálka, základné pojmy, funkcie postavenie vo vede a klasifikácia.
2. Stručný prehľad dejín etiky, novodobá a postmoderná etika, etika súčasnosti.
3. Vzťahy medzi morálkou spoločnosti, komunikačnou etikou a etikou v médiách.
4. Charakteristika mediálnej etiky ako profesijnej etiky, vzťah k podnikateľskej etike.
5. Etika médií, žurnalistická etika, etika reklamy.
6. Formy a inštitúcie etickej samoregulácie v médiách, novinárskej práci, marketingu, reklame.
7. Význam a história etických kódexov.
8. Charakteristika a fungovanie etického kódexu v mediálnej praxi v SR.
9. Etické aspekty vzťahu mediálny pracovník, verejnosť a objekt jeho záujmu.
10. Špecifiká etiky v marketingu a etika reklamy.
11. Etické aspekty mediálnej práce vo vzťahu k recipientovi, publiku a spoločnosti.
12. Analýza vybraných mediálnych komunikátov z hľadiska mediálnej etiky.